Ako nepísať e-mailové správy

K napísaniu článku ma inšpiroval konkrétny e-mail, ktorý som si včera našiel v mailovej schránke. Reflektoval na inzerát, ktorý Chargebrella má na portáli hladaminvestora.sk (konkrétny inzerát Chargebrella)

Komunikujete e-mailom správne?Keď som si včera prečítal mail, ktorý bol reakciou na spomínaný inzerát, tak ma trochu zarazilo. Neviem, či to bol skúsený obchodník, vlastne ani neviem kto to bol. Akosi sa zabudol podpísať, napísať kto je, čo je a čo chce.

E-mailová správa znela takto:

…no dobre a prečo práve dáždnik? Prečo nie kabelka od LV? Na ideastarter ohlasy nič moc. Tak čo máte pre mňa? S pozdravom

Páčil by sa Vám takýto obsah e-mailu? Čo Vám najviac chýbalo v tejto správe? Moja odpoveď bola:

Dobrý deň,

v prvom rade ďakujeme za Váš mail. Boli by sme radi, ak by ste sa nám v ďalšej prípadnej správe predstavili, koho zastupujete, aké máte skúsenosti a čo nám viete ponúknuť.

Čo sa týka dáždnika, tak dáždnik preto, lebo chceme technológiu ponúknuť čo najviac ľuďom, nie iba fanúšikom značky Luis Vuitton. A dáždnik aj preto, lebo v spojení s touto technológiu je okrem nášho patentu vydaných ďalších mnoho patentov, ktoré vlastnia spoločnosti Boeing Company (technológiu využívajú na osídľovanie planét vo vesmíre), NASA, rôzne ropné spoločnosti a giganty, ktoré pôsobia v energetike. A tí to medzi ľudí nepustia. Jedinou voľnou formou, ako to dostať medzi čo najviac ľudí je dáždnik.

Čo sa týka kampane na ideasstarter.com, tak kampaň je zverejnená necelých 24hod. Preto je predčasné hodnotiť úspešnosť kampane. Úspešnosť budeme hodnotiť po 60-tich dňoch.

Budeme veľmi radi, ak by sme sa mohli osobne stretnúť, ak máte vážny záujem o nejakú spoluprácu.

Ďakujeme za odpoveď.

S pozdravom
môj podpis + kontaktné údaje (iný mail, telefón, www stránky)

V odpovedi som ho slušne poprosil o predstavenie a nechal som rezervu na možnosť osobného stretnutia. Dodnes mi neodpísal, pravdepodobne ani neodpíše, nakoľko sa domnievam, že skúsený obchodník by mal mať mailovú komunikáciu zvládnutú na jedničku.

Išli by ste po takejto správe s jej autorom na stretnutie, kde máte hovoriť o budúcnosti Vašeho projektu, na ktorom si zakladáte Váš budúci pracovný život?

Ako správne napísať e-mail?

Dobre a teraz ako by to malo byť správne, resp. tak ako to robím ja. Možno odborníci na e-mail marketing by ma zotreli ako 16-ročnú naivku 🙂 Napíšem to len cez odrážky, aby som tu nevypisoval eseje:

  • Oslovenie, pozdrav
  • Predstavenie – kto som, čo robím, pre koho pracujem, čím sa zaoberám
  • Prečo som napísal, aké riešenie mám, čo ponúkam
  • Záver – čo by malo byť ďalším krokom osoby, ktorej píšem
  • Pozdrav na koniec a podpis – popriať príjemný zvyšok dňa a pod., podpis by mal obsahovať Vaše meno, telefonický kontakt, prípadne www stránky

Zaujal Vás tento článok? V budúcnosti plánujem z vlastných skúsenosti naďalej prispievať na tento blog, tak ak chcete dostať info o novom článku na e-mail, vložte Vašu e-mail adresu do políčka, ktoré nájdete v pravom, bočnom paneli, hneď ako prú položku. Prípadne, ak nechcete dostávať oznámenia o novom článku e-mailom, ale článok sa Vám páčil, tak to vyjadríte označením tlačidla príslušnej sociálnej sieti (nižšie), kde sa oň chcete podeliť. Ďakujem.

FOTO: http://freedigitalphotos.eu

Pridaj komentár