SuperFaktura.sk (možno) hľadá nového bloggera

Dnes mi do e-mailovej schránky prišiel newsletter od SuperFaktura.sk, ktorý bol článkom o oslave 4 rokov fungovania tohto online riešenia pre vytváranie faktúr. Nebol to vôbec najšťastnejší newsletter a veľmi pripomína neskúsenosť toho, kto to písal.

Nie som najlepší blogger (resp. vôbec nie som), ale rád čítam blogy, ktoré ma zaujímajú a články vyzerajú ináč, ako ten, ktorý som čítal dnes. Tu je článok z dnešného newsletter-u – SuperFaktúra oslavuje štvrtý rok! (prečítajte a vráťte sa dočítať tento článok :-). Tak a teraz, čo najviac vadí.

Cielenie článku na blogu

Článok, ktorý sa snaží predať ich produkt poslali mne, aj keď som zákazníkom SuperFaktura.sk. Tu je namieste, ak by si v spoločnosti “urobili poriadok” s e-mailovými adresami a segmentovali ich podľa toho, kto zákazník je a kto sa len prihlásil na odber noviniek, no zákazníkom nie je. Takýto článok by sa hodil práve pre túto skupinu.

Funkcia článku na blogu

Nepíšem články denne, ale čítam napríklad články na blogu Visibility a už z prečítaného som pochopil, že článok na blogu nemá predávať, ale informovať, vzdelávať, budovať komunitu, alebo zbierať e-mailové adresy, ktoré by sa v budúcnosti dali využiť na konverziu čitateľa na zákazníka.

Lepší obsah pre čitateľa, nie zamestnancom

Tento článok by bol super, keby slúžil ako interný post pre zamestnancov, ktorí si po prečítaní môžu otvoriť fľašu dobrého šampanského a pripiť si na úspech, ktorý SuperFaktura.sk počas 4 rokoch dosiahla. Mňa osobne, ako zákazníka, veľmi nezaujímajú úspechy, ktoré SuperFaktúra dosiahla aj vďaka mne, ale práve naopak, mohli by napísať, ako mám dosiahnuť viac ja, vďaka ním. Veľmi dobre to urobil Websupport.sk, ktorý pri “oslave” mi poslal infografiku, na ktorej bolo, ako som “rástol” s nimi ja, nie ako rástli vďaka mne oni.

Prvky, ktoré by pri článku na blogu nemali chýbať

A to najmä pri takom, pri ktorom sa “Oslavuje”. Namiesto tlačidla call-to-action “Vyskúšajte na 30 dní ZADARMO”, ktoré je na konci článku by som dal nejakú anketu, alebo hodnotenie, ako som za tú dobu, ktorú využívam SuperFaktura.sk, spokojný so službami, prípadne by bol namieste nejakú kód na zľavu pri príležitosti výročia. Možnosti je veľa, ale poslať zákazníkovi článok, kde je tlačidlo call-to-action na využitie skúšobnej verzie, keď využíva full verziu služieb?

Záver

So službami SuperFaktura.sk som naozaj spokojný a dodávateľa takýchto služieb by som nemenil. Ale tento článok vyznel akoby bol napísaný “narýchlo” a že vo firme majú dosť inej práce, nie písať články. Bola to skôr z núdze cnosť, ako potreba poďakovať zákazníkom, či primäť čitateľov k rýchlejšiemu rozhodnutiu o využívaní služieb SuperFaktura.sk. Preto možno vo firme by mali zvážiť potrebu nájsť si niekoho, kto sa dokonale postará o obsah na ich blogu. Skúste poslať životopis, možno Vás zoberú. 

PS: od hejterov čakám, aký zlý nadpis som zvolil pre tento článok, ako som vybral nevhodný obrázok a podobne 🙂 čakám komenty pod článkom…

Zdroj obrázku: pixabay.com

Pridaj komentár