Blogáčik

Píšem o tom, čo ma baví… Marketing | WEB | SEO | ŠPORT

Najlepší marketingový nástroj

Opäť, tak ako ostatné články, píšem nie na základe teórii a výskumov, ale z vlastnej praxe. Prišiel som na to, ktorý marketingový nástroj pri podnikaní na internete je najlepší, čo sa týka dosiahnutia maximálnej konverzie.

Prieskum: Čo zaberá na zákazníkov najviac?

Kamarát ma požiadal, aby som zistil čo v jeho obchode s futbalovými potrebami platí na zákazníkov najviac. Ako amatér, robil rôzne kampane na facebooku, ponúkal rôzne zľavy výmenou za e-mailovú adresu, dokonca dal zákazníkom lepší servis, ako konkurencia, pohrával sa s dizajnom, použiteľnosťou stránok. Chcel však vedieť, čo na nich platí najviac.

Či je to dizajn stránky, kvalita ponúkaných služieb, usporiadanie a použiteľnosť stránky alebo niečo iné. Tak sme sa opýtali zákazníkov, ktorí nakúpili v obchode za posledné 3 mesiace, aby nám napísali (samozrejme za odmenu – za 10% zľavu na ďalší nákup), prečo sa rozhodli nakúpiť práve v tomto obchode.

Mail znel takto:

Ahoj (oslovenie menom),

nechceme písať omáčky, lebo vieme, že ľudia nemajú radi informačné letáky, tak prejdeme k veci. Chceme dať zákazníkom viac a potrebovali by sme tvoju pomoc. Pomôcť môžeš odpoveďou na dve otázky:

1. Odkiaľ si sa dozvedel o obchode futbal-shop.sk?
A: vyhľadávanie google
B: facebook
C: odporúčanie známeho

2. Čo najviac zavážilo, že si sa rozhodol pre nákup v obchode futbal-shop.sk?
A: pekný dizajn stránky
B: prehľadná a ľahko použiteľná stránka
C: ceny
D: tovar skladom
E: náhoda

Stačí, ak odpovieš na tento e-mail napríklad: 1A 2B, alebo podobne. Nemusíš nič písať, aby ti to nezabralo veľa času a aby to nebolo pre teba otravné.

Na tvoj mail s odpoveďami odpovieme správou, kde ti pošleme kód na 10% zľavu na celý ďalší nákup.

Ďakujeme.

S pozdravom
tím futbal-shop.sk

Takto bolo oslovených viac ako 1000 zákazníkov, z ktorých 47% na mail odpovedalo. A tu sú ich odpovede:

  1. Odkiaľ si sa dozvedel o obchode futbal-shop.sk?
    • vyhľadávanie google – 45,4%
    • facebook – 38,2%
    • odporúčanie známeho – 16,4%
  2. Čo najviac zavážilo, že si sa rozhodol pre obchod futbal-shop.sk
    • pekný dizajn stránky – 2,0%
    • prehľadná a ľahko použiteľná stránka – 2,3%
    • ceny – 72,8%
    • tovar skladom – 22,5%
    • náhoda – 0,4%

Cena ako najlepší marketingový nástroj

Pravdepodobne táto teória nebude platiť, ak idete na trh s niečim novým, buď s vlastným produktom, alebo s novinkou na slovenskom trhu. V tomto načrtnutom prípade to však platí.

Z toho vyplýva jediné. Cena, ako najlepší marketingový nástroj na dosahovanie, čo najlepšej konverzie návštevníkov stránok zrejme bude platiť len pri obchodoch, ktoré predávajú tovar ľahko vyhľadateľný a cenovo porovnateľný na internete, či na rôznych porovnávačoch cien. Teda ak predávate tovar, ktorý predávajú viacerí obchodníci, tak na Slovač najlepšie platí cena a pri rozhodovaní o nákupe zohráva veľkú úlohu (72,8% respondentov sa rozhodlo na základe ceny).

Stratégie sa rôznia, čítal som veľa prípadových štúdií, dokonca aj také, ktoré tvrdia, že staviť na najnižšie ceny je pre obchod samovražda. Pravdepodobne skĺbenie viacerých nástrojov dá ten najlepší výsledok.

Osobne, veľmi rád čítam Blog Visibility, kde je pravidelný prísun kvalitných článkov o internetovom marketingu.

zdroj obrázku: pixabay.com


 

Máte iné skúsenosti? Podeľte sa so mnou o ne v komentároch, nech som múdrejší pri budúcich riešeniach.

 

Reklamy

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on 2. júna 2015 by in Marketing, Weby and tagged , .

O blogu

Príspevky na tomto blogu sa vôbec nemusia zhodovať s teóriou o marketingu, tvorbe www stránok, či teoretických poznatkov o SEO. Som samouk a príspevky publikujem na základe vlastných poznatkov a výsledkov z praxe. Veľmi rád privítam názory múdrejších v komentároch pod každým článkom ;-)

Najčítanejšie články a stránky

%d bloggers like this: