Čím ma Murár zaujal na workshope o sociálnych médiach a marketingu?

Práve som čerstvo po dvojdňovom stretnutí, ktoré pozostávalo zo seminára a workshopu o sociálnych médiach a marketingu. V podstate nič negatívne na tom nebolo, práve naopak, bolo tam veľa pozitívnych a nových vecí, o ktorých som doteraz okrajovo vedel, ale nevyužíval ich v praxi. Prednášal a viedol to Peter Murár.

Seminár sociálne média a marketingBohužiaľ, včera som došiel neskôr a tak som nestihol úvod, ale všetko podstatné som stihol. Už včera som zverejnil na facebook fotku zo seminára. Slide, ktorý mal práve Peter otvorený Zuckerberga asi veľmi nepotešil 🙂

Social Marketing vs. Content Marketing

Celá tá prednáška mala niečo do seba. Celé to bolo rozdelené do dvoch rovín. Jedna hovorila o Social Media Marketingu, tá druhá o Content Marketingu. Viac ma zaujal Content Marketing, keďže to bolo pre mňa niečo nové. V podstate Content Marketing by mal hovoriť o tom, čo zákazník nevie, v nadväznosti na to mu navrhuje riešenie, ukazuje, že danej problematike autor rozumie a oslovuje zákazníka v čase, keď je ochotný nakupovať.

Peter nás už pustil k slovu

Dnes to bolo už praktickejšie, v podstate Peter pustil k slovu už aj nás, účastníkov :-). Riešili sme rôzne prípadové štúdie, ako napríklad zmena titulkov k článkom, ktoré vyhadzoval vyhľadávač google do zrozumiteľnej podoby, resp. do “klikanejšej” podoby. Ďalším bolo riešenie infografiky, čo mi dosť pomohlo. Aj na základe tohto riešenia som sa rozhodol v budúcnosti využívať infografiku v marketingu, čo bude u mňa nová vec, keďže doteraz som to nerobil. A na záver sa už len voľne diskutovalo na rôzne témy. Dosť sme si ozrejmili veci okolo mailing marketingu a newsletter-ov, mieru preklikov a veci okolo toho.

Ľudia poznali Chargebrellu a Mail Poet ide do zabudnutia

Čo ma ešte na tomto “dvojdni” potešilo je, že z 12 dnešných účastníkov 3 (t.j. 25%) vedeli o čom hovorím, keď som cez prestávku spomenul Chargebrellu (nie z vlastnej iniciatívy – pýtali sa ma čo robím). Pri spracovaní infografiky som ju pripravil na nový projekt Podporujeme športovcov a rovnako celkom mi pomohlo ozrejmenie prečo využívať na newsletter MailChimp a nie WordPress plugin Mail Poet. Celé podujatie a osoba Petra Murára ma obohatila o nové poznatky, ktoré už dnes (kým je to čerstvé) budem aplikovať pri niektorých projektoch a budem sa z toho snažiť urobiť návyk pri riešení marketingu.

PS: Ešte jedna vec, ktorú som si až teraz vygooglil (nevedel som, čo to znamená) a to, že účastníci ma označili za hipstera a wikipedia to definuje takto:

Slovo hipster slovenské slovníky neuvádzajú, hoci sa v slovenských textoch používa. Ako anglické (pôvodne americké) slangové slovo nemá jasnú definíciu. Konkrétne znamená popri špecifických významoch uvedených vyššie:

1. človek držiaci krok s dobou; (o aktuálnom stave odboru, módy a pod.) dobre informovaný človek; (do nového, nekonvenčného a pod.) zasvätený človek

2. štýlový, veľmi moderný človek

3. fanúšik džezu,

4. hippie (ako príslušník subkultúry).

Nie som milovník džezu ani príslučník subkultúry hippie 🙂

Foto: https://www.facebook.com/Creative.Industry.SK

8 comments

    • Ahoj. Odporučili mi to na seminári, tak som to hneď vyskúšal. Problém s MailPoet je ten, že na odosielanie tvojich správ používa server, na ktorých máš svoj mailový hosting, alebo stránky. Takže ak ti raz adresu tvojho servera zablokuje server mailového klienta tvojho odberateľa, tak už žiadny mail z Mail Poetu neprejde. MailChimp pritom používa na odosielanie mailov svoje servery, ktoré sa menia (pravdepodobne IP), aby to nebolo stále posielané z rovnakého. Aspoň takto som to pochopil ja, ale to nie som nejaký špecialista na serverové riešenia. Výsledok z porovnávania bol ten, že kým cez MailPoet nedoručilo správu na cca 40% mailových adries, pri MailChimpe to bolo už len nejakých 10% – dôsledok mohol byť aj ten, že niektoré mailové adresy neboli uvedené správne, lebo aj 10% sa mi zdá ešte veľa.

      Páči sa mi

Napísať odpoveď pre mihalovic Zrušiť odpoveď