Blogáčik

Píšem o tom, čo ma baví… Marketing | WEB | SEO | ŠPORT

Aký obsah webu predáva?

Okrem iných aktivít sa venujem aj výrobe www stránok, no skôr okrajovo. K tomu patrí aj štúdium rôznych blogov o content marketingu, SEO a všetkého ostatného, čo k tvorbe www stránky patrí. Stránky som začal ako samouk tvoriť v roku 2006, odvtedy sa mi ucelili predstavy o tom, ako by podľa mňa mala vyzerať dobrá www stránka produktu, ktorý sa snažíte predať.

Správny výber domény

Hneď na začiatku, ešte pred tým, ako sa rozhodnete vytvoriť obsah www stránok, je potrebné, aby ste si zaobstarali doménu. Ja registrujem domény výlučne prstredníctvom Websupport.

Určite viete, čo idete predávať. Produkt má svoje pomenovanie, alebo služba je jasne definovaná. Najvhodnejšou voľbou (ak nechcete robiť branding) pre výber doménového mena je jednoznačne jednoslovný, alebo dvojslovný všeobecný popis.

Neodporúčam používať ako doménové meno názov firmy, ak sa nejedná o populárnu a celoslovensky známu spoločnosť. Pod doménou napr. xyz-sro.sk vás nikto hľadať vo vyhľadávači nebude. Na 100% zákazník, ktorý potrebuje napr. dvere bude hľadať výrazy obsahujúce slovo dvere.

Obsah stránok

To najdôležitejšie na začiatok

Najdôležitejšie informácie patria na začiatok stránok a na viditeľné miesto, ktoré je vizuálne dostupné po načítaní vašich stránok, bez toho, aby návštevník musel rolovať po stránke, alebo sa niekam preklikávať.

“Blabotiny” o tom, že ste firma s milión ročnou tradíciou, alebo “vitajte na našich stránkach” sú dávno pasé. Zákazník chce vedieť, či dokážete vyriešiť jeho problém. Preto na hlavnej stránke vašeho webu by nemal byť technický popis toho čo ponúkate a ako to technicky funguje, alebo aké je to náročné na výrobu, či koľko hodín práce vám to zaberie.Človek chce vedieť, ako dokáže váš produkt vyriešiť jeho problém, nie čo dokáže váš produkt. Výstižný úvodný text a najdôležitejšie informácie patria na úvod. Pri stránke diplomove-prace.eu som to ja riešil takto:

  • v hlavičke je uvedený produkt: diplomové práce
  • vedľa je hneď telefonický kontakt
  • a nasleduje cena

Sú to tri najdôležitejšie veci, ktoré by mali zákazníka viesť k zdvihnutiu telefónu a kontaktovaniu spoločnosti s ďalšími otázkami. Potom je už len na vás, ako zvládnete techniky telefonovania pri predaji – pekne o tom píše na svojich stránkach Martin Mišík.

Na stránkach diplomove-prace.eu, hneď v úvodnom slide je opísané, čo vyrieši zákazník tým, ak sa pre ponúkanú službu rozhodne. Znázornené je to na obrázku.

Diplomové práce

www stránky diplomove-prace.eu – úvod

Garancie, priebeh dodania služby, alebo produktu

Každý zákazník hľadá viac informácií, kým sa rozhodne urobiť pre vás ten najdôležitejší krok – nákup. Tak mu ich ponúknite. Ak už vie, ako vyrieši jeho problém váš produkt, alebo služba, tak mu dajte informáciu, čo mu predajom garantujete, ako bude prebiehať dodanie služby a koľko za to zaplatí. Pri tvorbe www stránky to napíšte čo najjednoduchšie, majte na pamäti, že vaši návštevníci stránok, teda potenciálni klienti, sú z rôznych vrstiev spoločnosti – viac, alebo menej vzdelaní so širším, alebo užším vnímaním a chápaním veci.

Ponúknite niečo zadarmo

Aby ste neboli len bežným predajcom, ktorý svojim zákazníkom ponúka len svoje produkty, ponúknite mu niečo zadarmo. Záleží od charakteru služby, alebo produktu, ktorý ponúkate, ale mne sa osvedčil e-book: Ako písať diplomovú prácu. Jednoduchý návod, ktorý načrtne, ako by to zákazník mohol zvládnuť sám. Prípadne, ak predávate tovar, popíšte v e-booku napríklad návod na inštaláciu, alebo tipy, ako ponúkaný produkt využiť lepšie, alebo plnohodnotnejšie.

Prípadne, stretol som sa aj s konceptom, pri ktorom ponúkal predajca zľavový kupón na nákup v inom odchode predávajúcom doplňujúci produkt k tomu, ktorý predajca predával. A opačným smerom smerovala zľava z iného obchodu – barter. Zľava za zľavu v rovnakej výške, čím sa obidvaja predajcovia vyrovnali.

Fantázii sa medze nekladú a preto je na vás, čo ponúknete návštevníkom zadarmo. Všetko však záleží, samozrejme, od charakteru predávanej služby, alebo produktu. Vrátením sa k e-booku je možné ešte dopísať, že protihodnotou k e-booku je mail od zákazníka, ktorý vám nechá pri sťahovaní – tým pádom ho o týždeň môžete osloviť, či sa rozhodol pre vašu službu.

Na záver

Predaj na internete a ponuka služieb sa v dnešnej dobe rozrástli. Prežitky predaja na internete, kde stačilo mať nahádzané na stránkach produkty sú dávno minulosťou. Čím viac sa od konkurencie odlíšite, tým viac si zvýšite šancu na predaj. Neponúkajte len “holý” predaj, povedzte zákazníkovi, aký problém sa vyrieši, ak si váš produkt, alebo službu kúpi, aké výhody mu to prináša a čo bude výsledkom.

Zdroj úvodného obrázku: pixabay.com

Reklamy

2 comments on “Aký obsah webu predáva?

  1. obchodovanie
    2. februára 2015

    Ďakujem za super článok, sám podnikám v tejto oblasti, no musím povedať, že Slovensko je veľmi malý trh… osobne si myslím, že sa viacej oplatí sústrediť sa na anglicky hovoriace krajiny…

    Like

  2. jozef
    6. februára 2015

    Ďakujem za komentár… Možno v budúcnosti nahliadneme aj tam. Reálnejšie e´je ale susedné Česko

    Like

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on 22. januára 2015 by in Marketing, Nezaradené, Weby and tagged , , .

O blogu

Príspevky na tomto blogu sa vôbec nemusia zhodovať s teóriou o marketingu, tvorbe www stránok, či teoretických poznatkov o SEO. Som samouk a príspevky publikujem na základe vlastných poznatkov a výsledkov z praxe. Veľmi rád privítam názory múdrejších v komentároch pod každým článkom ;-)

Najčítanejšie články a stránky

%d bloggers like this: