Blogáčik

Píšem o tom, čo ma baví… Marketing | WEB | SEO | ŠPORT

Zastrašovanie, alebo Pocit istoty v reklamnej kampani

Práve rozmýšľame v spoločnosti Badiwema Consulting, s.r.o. o spustení reklamnej kampane,  v podstate na princípe A/B testovania na produkt, ktorý sa zaoberá spracovaním podkladov pre záverečné práce. Textová časť kampane, ktorú budeme realizovať cez AdWords v Google bude rovnaká, rozpočet na varianty bude rovnaký, trvanie kampane bude identické, rozdiel bude v nadpisoch.

Dva varianty jednej reklamnej kampane

V prvom variante (A) stavíme na zastrašenie študentov a vyvolania pocitu neistoty. Nadpis sa bude niesť v duchu, alebo hrozby neúspešného ukončenia vysokoškolského štúdia. Teda hlavnou charakteristikou nadpisu by mal byť strach z niečoho, čo by mohlo znamenať, že ak neodovzdám diplomovú prácu, alebo ak ju odovzdám, ale v nepostačujúcej kvalite, tak v lepšom prípade budem štatnicovať o rok, v horšom prípade prídem o 5 rokov štúdia.

V druhom variante (B) sa zameriame na pohodlie a pokoj. Nadpis kampane bude pri prečítaní vzbudzovať dojem, že objednaním služby bude zákazníkovi garantované bezstresové a úspešné odovzdanie diplomovej práce, na základe vypracovaných podkladov, čo s najväčšou pravdepodobnosťou vyústi aj do úspešného ukončenia štúdia.

A/B testovanie diplomovky-bakalarky.eu

Veľmi zjednodušený a simulovaný model A/B testovania pre ilustráciu situácie. Ak by boli takéto výsledky, tak úspešnejším variantom kampane by bol B variant. ©2014 mihalovic

 

Budeme zvedaví, aké výsledky prinesú jednotlivé varianty kampane. Či na študentov platí bu-bu-bu, alebo garancia pocitu pohodlia a pokoja. Táto kampaň by sa dala ešte diferencovať podľa vekových skupín, kde skupinu 19 – 26 ročných by tvorili pravdepodobne denní študenti a skupinu 26 – 45 ročných by tvorili externí študenti… Možno aj výsledky by boli odlišné, kde pri mladšej vekovej “cieľovke” by sa lepšie uplatnil variant A a pri staršej “cieľovke” naopak asi variant B. Keďže nechceme zachádzať do detailov, tak si vystačíme s takýmto testovaním.

Inšpirácia prišla sama, keď som videl: “Predíďte úmrtiu dieťatka!”

K tejto kampani som sa nejako nechal inšpirovať z časti aj náhodne, keď som na FB videl nadpis reklamy: “Predíďte úmrtiu dieťatka!” – reklama, resp. text reklamy ďalej znel: “Baby monitor na monitorovanie dýchania Vášho dieťatka ako prevencia proti SIDS”

Nešťastnice tie tehotné, budúce mamičky – prvorodičky, ktoré videli tiež túto reklamu. Viem si dosť živo predstaviť, čo urobili ako prvé. Hodili do Google: “Čo je SIDS” a potom keď to zistili študovali ďalšie 2 dni, ktoré deti to postihuje najviac, ako tomu predísť, čo to spôsobuje, atď., atď., namiesto toho aby klikli na reklamu a podložku s monitorom kúpili.

Pri tejto kampani by bolo vhodné zvoliť asi variant B, ktorý by apeloval na pokojný spánok rodičov a v prípade akýchkoľvek ťažkostí u dieťatka by ich signálom monitor dychu ihneď zobudil… Neviem aké výsledky predaja mala kampaň, ale v tomto prípade by sa asi variantom s vyššou konverziou stal variant B. Veď v tehotenstve sú ženy citlivejšie, tak pravdepodobne by zabral viac variant, ktorý by kládol dôraz na pozitívny psychický stav 🙂

Reklamy

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on 22. septembra 2014 by in Marketing and tagged .

O blogu

Príspevky na tomto blogu sa vôbec nemusia zhodovať s teóriou o marketingu, tvorbe www stránok, či teoretických poznatkov o SEO. Som samouk a príspevky publikujem na základe vlastných poznatkov a výsledkov z praxe. Veľmi rád privítam názory múdrejších v komentároch pod každým článkom ;-)

%d bloggers like this: