Blogáčik

Píšem o tom, čo ma baví… Marketing | WEB | SEO | ŠPORT

Absolvovaný Google Partner Program s certifikátom

V poslednom čase som toho veľa nenapísal, venoval som sa iným veciam. Medzi iné veci, ktorým som sa venoval patrilo aj získanie Google certifikátu, ktorý uznáva držiteľa ako oficiálneho partnera Google. V nasledujúcich riadkoch je priblížené, čo je to vlastne Google certifikát a načo mi bude.

Google Partner

Čo je to google certifikát?

Aby Google zaručil, že jeho služby budú ponúkať len kvalifikovaní experti, vytvoril na tento účel Google Partners Program. V tomto programe získavajú agentúry, no aj jednotlivci certifikáty na každú z oblastí reklamy – ppc, bannery či videoreklama, ale aj na ďalšie služby, ktoré Google ponúka.

Certifikovaní partneri Google sú podľa samotnej spoločnosti Google firmy, ktoré sa zaoberajú internetovým marketingom a ktoré spoločnosť Google považuje za odborníkov v obore. Certifikát Google Partner znamená, že firme, ktorá ho vlastní samotný Google dôveruje, a preto by držiteľovi mali dôverovať aj klienti. Znamená tiež, že firma prosperuje, klienti sú spokojní a že nasleduje osvedčené postupy spoločnosti Google.

Aké podmienky musia byť splnené na získanie Google certifikátu?

Prvou podmienkou je vstúpiť do programu Google Partners, čo je vlastne umožnené každému. Potom úspešne absolvovať testy zručnosti ovládania jednotlivých operácií a krokov v samotných službách Google, ale aj otázky z marketingovej praxe v online prostredí.

Certifikát platí iba rok, a to z jednoduchého dôvodu. Digitálny marketing je tak veľmi dynamické prostredie, že za dlhší čas by sa mohli udiať priveľké zmeny na to, aby mohol certifikát naďalej garantovať odbornosť svojich nositeľov. Nie je to teda vec, ktorá Vám zaručí uznanie Vašich kvalít na celý život.

Čo je dôležité? Získanie certifikátu je bezplatné. Teda sa nedá kúpiť, iba získať. O tom, kto ho získa rozhodnú samotní odborníci v Google. Preto ho nevlastní každá firma, ktorá má na stránkach veľkým napísané: “Sme odborníci v oblasti online marketingu” a pod. Na získanie sú potrebné vedomosti, nie to či na to finančne máte, alebo nie.

A načo mi bude?

V podstate na nič. Nie je to patent na rozum a veľa šikovných ľudí sa nájde aj medzi tými, ktorí takýto certifikát nevlastnia. Dokonca by sa dalo v pohode tvrdiť, že niektorí, ktorí certifikát nevlastnia, vedia túto prácu robiť oveľa lepšie, ako tí, ktorí ho vlastnia. Mňa však teší fakt, že v Košiciach, okrem mňa vlastnia tento certifikát iba 2 ďalší ľudia. Rovnako ma teší, že moje znalosti, zručnosti a dlhodobú prácu s Google nástrojmi ocenil aj samotný Google vydaním certifikátu. Navyše, komunita Google AdWords Group CZ-SK ma prijala do uzavretej skupiny, ktorá zgrupuje spolu 332 odborníkov z Čiech a Slovenska.

Aj touto cestou by som sa rád predal a ponúkol služby v týchto oblastiach:

  • návrh a zhotovenie www stránok
  • SEO www stránok
  • návrh a realizácia reklamných kampaní Google
  • sledovanie a analýza návštevníkov www stránok (Google Analytics, Webmaster Tools a i.)
Pridaj komentár

Information

This entry was posted on 21. augusta 2014 by in Marketing, SEO and tagged , , .

O blogu

Príspevky na tomto blogu sa vôbec nemusia zhodovať s teóriou o marketingu, tvorbe www stránok, či teoretických poznatkov o SEO. Som samouk a príspevky publikujem na základe vlastných poznatkov a výsledkov z praxe. Veľmi rád privítam názory múdrejších v komentároch pod každým článkom ;-)

Najčítanejšie články a stránky

