Blogáčik

Píšem o tom, čo ma baví… Marketing | WEB | SEO | ŠPORT

Follow.company – hračka pre malých aj veľkých

Asi pred mesiacom a pol som narazil na jeden zaujímavý nástroj, ktorý som plne rozhodnutý využiť pri jednom z mojich projektov. Keďže na projekte pracuje viac ako 130 ľudí, tak tento nástroj mi bude dobrým pomocníkom pri získaní prehľadu. Píšem o nástroji follow.company

Čo je follow.company?

Follow.company je ďalším z nástrojov, ktorý vymysleli šikovníci združení okolo Miša Trubana. Tento mocný nástroj by Vám mal viac napovedať o tom, akých “vtáčikov” máte vo svojom tíme, vo vlastnej spoločnosti a koho vlastne zamestnávate. Ale poďme pekne poporiadku.

Ide o nástroj, ktorý Vám dokáže urobiť prehľad o Vašich zamestnancoch. Odpovie Vám na veľa Vašich otázok, o ktorých nemáte prehľad ak zamestnávate veľký počet ľudí. Je dosť náročné venovať denne každému zamestnancovi chvíľu, aby ste sa mohli s ním porozprávať. Tento nástroj Vám umožní pýtať sa zamestnancov na čokoľvek, v pravidelných, alebo nepravidelných intervaloch. Na tom by nič nebolo, lebo by sa to dalo riešiť aj formou e-mailových správ. Áno. Ale ak denne nachádzate v schránke veľký počet mailov, je dosť nekomfortné sa prehrabávať medzi správami a hľadať odpovede od zamestnancov na Vaše zvedavé otázky.

Nástroj follow.company Vám tieto odpovede pekne triedi, vytvára databázu odpovedí a máte presný prehľad, ktorý zamestnanec na ktorú otázku ako odpovedal. Viete sa k odpovediam vrátiť, analyzovať ich znova a znova. V databáze si vyberiete zamestnanca, ktorého odpovede chcete poznať a máte ich všetky pekne na jednom mieste.

Dokážete sa pýtať na čokoľvek, napríklad každý pondelok príde všetkým zamestnancom e-mail so správou typu: “Aký ste mali víkend? Čomu sa budete venovať tento týždeň? V akom štádiu je Váš momentálny projekt?” Zamestnanci odpíšu a Vy presne viete, kto na čom pracuje a ako na tom je. V stredu napríklad môžete položiť akúkoľvek otázku typu: “Potešil by Vás automat na kávu v suteréne?” a pod. Piatok sa dá socializovať a pýtať sa zamestnancov kam sa zberajú cez víkend, čo budú robiť a podobne.

Follow.company je plne automatizovaný a teda vy naplánujete, kedy sa maily zamestnancom majú odosielať, v akých intervaloch aj to, čo ma byť ich obsahom.

Ako sa dá follow.company využiť?

Tento nástroj je využiteľný najmä pre spoločnosti, ktoré sú väčšie, čo do počtu zamestnancov. Je samozrejme, že to nebudete využívať v prípadoch, ak zamestnávate jednu sekretárku, s ktorou ste denne a máte spoločný stôl 🙂

Follow.company využijem pri projekte, kde sa venujeme spracovaniu podkladov pre VŠ práce. Konkrétne je to pre mňa super nástroj kvôli tomu, že ľudí, s ktorými spolupracujem (cez 130 kúskov), som v živote nevidel. Ak im nenapíšem osobný mail, tak v podstate neviem ako stoja s konkrétnym zadaním, či stíhajú termíny na odovzdanie a podobne. V sezóne (november – apríl), keď nám do schránky príde aj 200 mailov denne, tak je dosť namáhavé hľadať správy medzi toľkou poštou.

Tento nástroj mi urobí dokonalý prehľad o tom, kto na čom pracuje a dokonca u spolupracovníkov dokážem vypestovať osobnejší vzťah a lojalitu k spoločnosti, tým, že budem socializovať a prejavím záujem nie len o ich pracovné povinnosti, ale aj o voľnočasové aktivity. V neposlednom rade sa dozviem niečo o ich prístupe k práci, tým, že vidím, kto na koľko mojich otázok odpovedal a kto sa na to vysr…, 😀 aj to ako rýchlo dokázali reagovať na moje otázky.

A prečo je follow.company hračka pre malých aj veľkých?

V mojom prípade ide o malú firmu, ktorá však spolupracuje s veľa ľuďmi. Nie sú to zamestnanci, ale charakter práce je taký, že denná komunikácia a prehľad o tom čo aktuálne robia je pre mňa dôležitý. Preto aj malá firma, čo sa obratu týka, môže pri určitom modele podnikania využiť tento nástroj. No a o firmách ako Coca-Cola, či iných gigantoch hádam ani nemusím písať, nakoľko je pre nich follow.company využiteľný.

Posledné vety

Aj keď možno ľudia okolo follow.company to pôvodne mysleli inak, ale ja som celú funkcionalitu poňal takto a s takým  fungovaním, ako som opísal v článku. Takto to vyhovuje a hodí sa mne. Na záver dodám, že tento nástroj vrele odporúčam a v budúcnosti sa pozriem aj na nicereply.

Reklamy

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on 18. júla 2014 by in Nezaradené, Weby and tagged , , .

O blogu

Príspevky na tomto blogu sa vôbec nemusia zhodovať s teóriou o marketingu, tvorbe www stránok, či teoretických poznatkov o SEO. Som samouk a príspevky publikujem na základe vlastných poznatkov a výsledkov z praxe. Veľmi rád privítam názory múdrejších v komentároch pod každým článkom ;-)

%d bloggers like this: