Blogáčik

Píšem o tom, čo ma baví… Marketing | WEB | SEO | ŠPORT

Otvára Váš newsletter nízke percento odberateľov? Možné dôvody sú…

Motiváciou k napísaniu tohto príspevku bola účasť na workshope o sociálnych médiach a marketingu. Myslím si, že moje skúsenosti by Vám mohli pomôcť, keďže spomedzi všetkých, ktorí sme tam boli, moje štatistiky o otváraní e-mailov a prípadnom kliknutí na odkaz, ak sa v správe nachádza, vykazovali najvyššie hodnoty.

Štatistiky e-mailovDobre si to premyslíte

Prvým krokom, ktorý by ste mali spraviť ešte pred napísaním správy pre Vašich odberateľov správ, je napísať kostru správy na papier. Mali by ste mať jasno, čo má Vašim odberateľom správ povedať a čo očakávate od svojho newslettera.

Kto sú Vaši odberatelia

Treba si uvedomiť, že newsletter je potrebné nielen obsahovo dobre komponovať, ale aj štýl, akým to podáte by mal zodpovedať tomu, kto sú Vaši odberatelia. Inak povedané, použite rovnaký jazyk aký požívajú odberatelia Vášho newslettera. A tým nemám na mysli geografické zacielenie, ale skôr štýl vyjadrovania by mal zodpovedať tomu, ktorým sa vyjadrujú Vaši odberatelia. Teda ak píšete správu pre tínedžerov, tak  nepoužijete slovník, ktorým sa bavíte so svojou starou mamou.

No a čo?

Túto otázku som sa naučil na nedávnom seminári. Pred tým, než napíšete samotnú správu, ktorej kostru máte naskicovanú, položte si otázku: “No a čo?” Ak by ste v správe spomenuli napríklad, že Vaša firma mala ročný obrat 1mil Eur, tak prečo by to malo Vášho odberateľa zaujať? No a čo, že Vaša firma mala taký obrat, čo ja z tejto informácie mám? Bolo by lepšie napísať: “Naša firma v minulom roku pomohla 300tis. ľuďom predajom výrobku XY. Máte už tento výrobok aj Vy?” Teda prečítajte si celý obsah a položte si otázku: “No a čo?” Ak viete na ňu odpovedať a vyrieši táto správa nejaký problém pre čitateľa, tak máte dobrý newsletter.

Ako vytvoriť pútavý obsah?

Dobrý obsah by mal odberateľovi aktuálne riešiť nejaký problém. Načrtnite v prvej časti aký problém rozoberáte, neskôr opíšte aké možnosti sú vo všeobecnosti známe a neskôr prejdite na to, ako viete vyriešiť tento problém Vy. Avšak pozor! Nepredávajte! Iba opíšte ako riešite tento problém Vy.

Príklad: Riešite problém zateplenia budov.

  • V prvých bodoch hovorte o problematike – úniky tepla, úspora atď.
  • V ďalších odstavcoch opíšte aké sú možnosti – zateplenie, alebo výstavba vlastnej kotolne na tuhé palivo
  • V závere opíšte ako robíte zateplenie Vy, aké materiály používate a aké sú postupy – nepíšte na rovinu štýlom: “… a my Vám zateplíme blok za 100tis. Eur”

Čím kratší, tým lepší

Toto neplatí vždy, u dospelákov zvlášť 🙂 Avšak pri newsletter-och to platí 100%. V dnešnej dobe nikto nebude čítať siahodlhé správy. Na zaujatie máte prvé dve vety. Ak nezaujmete odberateľa v “predohre” je koniec. Váš mail zatvára, maže a v najhoršom prípade sa odhlási z odberu. Dajte si preto záležať na dĺžke a kvalite.

Čo očakávate od odberateľa?

Každý newsletter by mal mať nejaký cieľ, ku ktorému vedie odberateľa. Čo očakávate, aby odberateľ urobil, keď dočíta správu? Tie ciele môžu byť rôzne. Celkom pekne do problematiky “šprtol” Martin Mišík (príspevok – V obchodných e-mailoch nikdy nezabúdajte na…), ktorého maily odoberám a otváram každý jeden. Lebo všetko, čo som tu opísal jeho newsletter spĺňa do bodky. Nechajte sa inšpirovať.

Predmet na záver

Pravdepodobne veľa z Vás vypisuje mailové políčka, tak ako idú v poradí… Mailová adresa (ak používate program na rozposielanie hromadných správ, tak toto sa Vás netýka), predmet a správa. Avšak, predmet je najlepšie napísať nakoniec. Prečítajte si 3-5 krát správu, ktorú sa chystáte odoslať. Navrhnite najlepší predmet. Napíšte si predmet na papier, aj viac variácií. Prečítajte si opäť správu a vyberte ten najvhodnejší. Dovolím si povedať, že práve predmet je najdôležitejšia časť Vášho newsletter-u. Úplne najhoršia možnosť je, uviesť ako predmet “Newsletter”, alebo “Novinky zo stránky”. Celé zle! 99% odberateľov tento mail s takýmto predmetom ani neotvorí. Podobne sú na tom predmety “Akcia”, “Zľava”, “Súťaž” a podobné stupídne predmety. Uvedomte si, že od predmetu závisí to, či ho odberateľ vôbec otvorí.

Z mojej praxe sa mi najviac osvedčilo, že najlepším predmetom pre newsletter je otázka, ktorá podnecuje zvedavosť a vyvoláva u odberateľa reakciu, že sa stoj čo stoj chce dozvedieť odpoveď a je si 100% istý, že ju nájde v správe od Vás. No zo seminára, ktorý som nedávno absolvoval sa mi táto moja skúsenosť rozšírila aj o nové poznanie a to, že do otázky mi pribudlo sloveso. Sloveso v predmete by malo vyvolať u odberateľa nejakú reakciu.

Na záver

Toto všetko, čo som tu napísal, sú len moje poznatky z praxe a vôbec sa nemusia zhodovať s učebným textom, ktorý je prednášajúcimi reprodukovaný študentom marketingu, masmediálnych komunikácii a podobných škôl. Ale čo chcem napísať je to, že mne to funguje. Avšak stále platí, že základným znakom, alebo pravidlom marketingu je: čo môže fungovať mne, nemusí fungovať Vám a naopak. K tomu všetkému som dospel skúšaním rôznych variácií a sledovaním výsledkov otvárateľnosti a klikateľnosti mojich newsletterov.

Toto je len obsahová časť newsletterov. Najbližšie, keď si nájdem, čas napíšem o skúsenostiach, akú grafickú podobu dať správam, aby boli zaujímavé. Ak chcete byť informovaný mailom o tom, že som tento článok zverejnil, zadajte Vašu mailovú adresu do políčka pre odoberanie spáv z mojho blogu, ktoré nájdete v pravom bočnom paneli, hneď na vrchu. Informácia o zverejnení článku Vám príde e-mailom.

Ak sa Vám tento príspevok páčil, odmente ho zdieľaním na Vašich kontách sociálnych sietí. Ďakujem.

FOTO: http://www.freedigitalphotos.net

Reklamy

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on 19. mája 2014 by in Marketing, Nezaradené, Weby and tagged , .

O blogu

Príspevky na tomto blogu sa vôbec nemusia zhodovať s teóriou o marketingu, tvorbe www stránok, či teoretických poznatkov o SEO. Som samouk a príspevky publikujem na základe vlastných poznatkov a výsledkov z praxe. Veľmi rád privítam názory múdrejších v komentároch pod každým článkom ;-)

Najčítanejšie články a stránky

%d bloggers like this: