Blogáčik

Píšem o tom, čo ma baví… Marketing | WEB | SEO | ŠPORT

V dobrej nálade šup na biznis plán

Taká, skoro normálna nedeľa, vonku pekne, slnečno a ja v pracovnej nálade a plný elánu sa chcem pustiť do biznis plánu, pre projekt Chargebrella®. K tomu taká, skoro už letná muzika Compay Segundo (klik ťa hodí na youtube), chýba mi už len kubánska cigara. No proste paráda.

Aj napriek tomu sedím doma za notebookom a dúmam, spisujem a špekulujem nad jednotlivými bodmi dobrého a hlavne realizovateľného biznis plánu. Rozdelil som to na Short Terms (1.rok) a Big Plan (najbližšie 3 roky). V hlave je toho veľa, dostať to na papier hotová katastrofa. Logicky rozdeliť postupnosť krokov, ktoré by na seba nadväzovali a priniesli reálne výsledky, ale časovo tlačený, aby všetko šlo paralelne, vedľa seba.

Určite ste už počuli o projekte ChargebrellaⓇ. Ak nie, tak je to dáždnik, vďaka ktorému nabíjate akýkoľvek device (mobil, notebook, tablet, foťák atď.) a to kdekoľvek ste. Predstavte si situáciu, že ste na horách, tak vysoko, že pánu Bohu šteklíte päty a potrebujete si nabiť mobil. Máte viacero možností. Zbehnúť pár kilometrov dole k chate, vytiahnuť z batoha externú batériu, ktorá však má tiež svoju, obmedzenú kapacitu, alebo použiť dáždnik ChargebrellaⓇ, ktorý v prípade nepriazni počasia Vás pred ním ochráni a zároveň je zdrojom elektrickej energie. Rovnaká využiteľnosť na pláži (neberiete dáždnik, ale len rukoväť dáždnika – tá je zdrojom, nie dáždnik ako celok), na hudobných festivaloch a podobne.

Všetci odporcovia myšlienky, s ktorými sme sa ako tím stretli, tvrdia, že dáždnik je nepoužiteľný v nepriaznivom počasí a že ľudia ho nosia práve v nepriaznivom počasí. Takéto tvrdenia sú len preto, že ľudia nepoznajú, ako takýto dáždnik skutočne funguje. Aj to je problematika, ktorú by mal vyriešiť biznis plán. Ako docieliť, aby ľudia rozmýšľali ako my. Celý fígeľ je v rukoväti, kde sa premieňa teplo na elektrinu. Teda je super, ak svieti slniečko, lebo po konštrukcii sa teplo zvedie do rukoväte. Ale dáždnik funguje aj v noci, čo konkurenčné solárne nabíjačky, panely a podobne nedokážu, lebo potrebujú svetelnú časť slnečnej energie, pričom Chargebrelle stačí jej tepelná časť. A tým je využiteľná aj v noci, lebo Vám stačí akýkoľvek zdroj tepla, pri stanovačke napríklad táborák.

Ďalším plusom je viac dosiahnutej energie (odborne neviem to vysevetliť – sorry), ako pri solárnych nabíjačkách a paneloch. Pri meraniach, ktoré sa doteraz robili, dokáže vyrobiť takýto dáždnik naraz toľko energie, že súčasne Vám bude nabíjať mobil a smelo môžete pripojiť aj notebook. Čas nabíjania mobilu nie je o nič dlhší ako ten, keď doma nabíjate mobil z klasickej zástrčky, čo pri konkurencii v podobe solárnych nabíjačiek je ten čas podstatne dlhší.

Stretli sme sa aj s názorom, že  s takým dáždnikom už prišiel v Čechách Vodafone. Áno, ale ten mal na svojom povrchu práve solárne články, ktorých účinnosť zapadala paralelne so západom slnka. Bol využiteľný len cez deň a len keď svietilo slnko.  Postupne v tíme vyraďujeme všetky “ALE” tak, aby sme priniesli univerzálny dáždnik, ktorý využije skoro každý a skoro v každej situácii. Samozrejme, odporcov dáždnikov nepresvedčíme. Lebo boli aj názory, že “ja by som si to nekúpil, lebo dáždnik som v živote nepoužil”. Al tých, ktorí dáždnik aspoň raz využili, je podstatne viac. Veríme, že obľubu si nájde najmä u ľudí, ktorí veľa cestujú, ktorí radi stanujú a ktorí využívajú všetky “divajsi” aj na pláži, alebo na miestach, kde je obmedzená možnosť pripojiť sa do siete.

Foto z testovania 29.3.2014 – dáždnik nabíja… 🙂
Chargebrella

Reklamy

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on 30. marca 2014 by in Marketing, Nezaradené and tagged , .

O blogu

Príspevky na tomto blogu sa vôbec nemusia zhodovať s teóriou o marketingu, tvorbe www stránok, či teoretických poznatkov o SEO. Som samouk a príspevky publikujem na základe vlastných poznatkov a výsledkov z praxe. Veľmi rád privítam názory múdrejších v komentároch pod každým článkom ;-)

%d bloggers like this: